>firSt camP..<

haLuUu kawan2..=)..da lame rasanya xpublish blog...ini je lah peluang yang ada untuk hantar blog..nasib baik bawa laptop ke kelas hari ni..hurm..hari ni aku nak cerita tentang first camp yang dah aku lalui pada 7 feb lalu..huhu...nama camp kami ialah Wonder Camp 2009..cewah..!cam wonder pet lak kn..tpapi bukan tau..~lalalalala~camp kami telah pun berjalan dengan lancarnya..seronok sangat2...tapi letih la kan lepas je balik dari camp tu..hehe..walaupun penat,aku tetap puas hati sebab matlamat aku untuk melakukan aktiviti2 tu telah pun berjaya...yahuu...antara aktiviti2 yang ada semasa first camp tu ialah navigation,orienteering,blind trail,dan camp craft.First2 datang je da kene dirikan khemah pusat,khemah dapur,khemah peralatan dan khemah2 peserta...tengok la..semua pun bekerja keras untuk siapkan khemah..=)
first aktiviti yg kumpulan aku buat ialah orienteering..memang mencabar sangat2...kumpulan aku je yang buat 10 checkpoint..kumpulan lain buat 5 checkpoint je...tp xpela...kami dapat lebih pengalaman..huhuhu......lepas itu kami wat aktiviti navigation..time ni pula kumpulan kami tak dapat habiskan pencarian kami sebab riben yang diletakkan tidak dijumpai...habis ke merata tempat kami cari tapi tak jumpa juga..mungkin nasib kami lah kot..tapi sekurang-kurangnya kami da cuba yang terbaik...huhu...=)..keesokkan harinya kami wat aktiviti camp craft..kami kemas khemah pusat,khemah peralatan,khemah peserta dan juga memasak..akhir sekali,kami wat aktiviti blind trail..tengok tu kawan2 aku..comot kan..=)..hahaha...lepas je habis semua aktiviti kami pun bersiap sedia pulang...aku dapat banyak faedah semasa menyertai first camp ini..antaranya ialah aku dapat berdikari,memupuk semangat kerjasama antara satu sama lain,mendisplinkan diri,dan sentiasa bersyukur dengan apa yang ada....hurm..=)..kay la...ni pun da banyak da aku tulis,,lastly,aku nak ucapkan terima kasih kepada semua fasi kerana telah membantu kami dalam menjayakan first camp ini...tidak lupa juga kepada semua yang terlibat,thankz to all of you.....=)

0 Response to ">firSt camP..<"