survival....pengalaman yang xdapat dilupakan...!!

salam~kali ini aku nak cerita pasa survival pulak..inilah kali pertama aku menghadapi situasi begini dalam hidup aku..selama ini,apa yang aku inginkan semuanya aku dapat,tapi aku tak pernah terfikir yang aku akan hidup seperti apa yang aku alami dalam aktiviti survival ini..yela,,cuba kamu semua bayangkan,pada masa itu kami bertujuh hanya dibekalkan beras sejemput,gula segenggam,kopi sepeket,dan ubi seketul...macam mana lah kan kalau hari2 begini..??memang xdapat dibayangkan lah kn...tapi ini adalh pengalaan yang indah yang xkan aku lupakan seumur hidup....mane nk carik pengalaman yang sebegini...aku dikira bertuah kerana dapat merasa hidup dalam kesusahan,kelaparan,dan kena survive sendiri untuk hidup...kalau aku xalami semua ini,,mungkin aku akan alpa dengan kehidupan...baiklah,,untuk memulakan cerita,,kami elah dibawa untuk survival seawal 6 petang,,kalau tidak silap,kumpulan kami adalah kmpulan pertama yang dibawa...kami telah ditempat kan di suatu kawasan yang tidak jauh dari campsite..setelah ditinggalkan disana,kami pun membuat agihan tugas,ade yg dirikan khemah,cari kayu untuk membuat unggun api,cari daun untuk alas tempat tidur,hidupkan api,dan cari buluh...setelah selesai,,maka siaplah tempat untuk kai semua berteduh..pada wktu malam kami telah melakukan sentry...agihan tugas telah diberi untuk menjaga kawasan iaitu selama 2 jam berselang seli.....paswword telah diberi supaya senang untuk cam orang yang tidak dikenali..alhamdulullah semuanya selamat shingga keesokkan harinya........=)

0 Response to "survival....pengalaman yang xdapat dilupakan...!!"